Snart utsolgt

Riksteatret – Stormfulle høyder

Torsdag 9. februar kl. 19:00

VARIGHET: 2 timer og 20 min (inkludert pause)
ARRANGØR: Riksteatret

AFTERNOON TEA

Det er nå utsolgt for Afternoon Tea.

Arrangementet starter presis. Foajé og Kulturhusbaren åpner 1 time før arrangementstart. Du viser billetten ved inngang til salen. Om du har mobilbillett bør den lastes ned før inngang for å unngå kødannelse..

Riksteatret – Stormfulle høyder

Av Emily Brontë. Dramatisert av Rebekka Nilsson og Florian Hellwig.
En medrivende og dramatisk historie om klasseforskjeller, hevn og umulig kjærlighet.

Den foreldreløse gutten Heathcliff blir tatt inn av familien på godset Wuthering Heights, og i løpet av kort tid blir han og familiens datter Catherine svært knyttet til hverandre. Den sterke følelsen av samhørighet vedvarer selv etter at Catherine gifter seg med den rike naboen Edgar Linton.

Emily Brontës romanklassiker «Stormfulle høyder» er en av tidenes største kjærlighetsfortellinger. Catherine og Heathcliffs intense kjærlighet er tidløst fascinerende. Her er det ingen helter. Bare mennesker. Drevet av fortvilelse, hevngjerrighet og sjalusi. Og av naturens destruktive, stormfulle krefter.

"Stormfulle høyder" har vært gjenstand for mange TV-serier og filmatiseringer. TV-serien "Normal People" har klare referanser til Brontës verk, og mange har vel hørt "Wuthering Heights" av Kate Bush?

Med Riksteatret får du oppleve Emma Bones (fra NRKs «Heimebane» og Netflixs «Ragnarok») og Ravdeep Singh Bajwa (fra Netflixs «Julestom» og NRKs «Norsk-ish») som Catherine og Heathcliff i en moderne versjon av den britiske klassikeren, en fargerik og musikalsk forestilling om kjærlighet og ødeleggende krefter.

"Kraftprestasjon fra Emma Bones" Adresseavisen (5)

"Mystisk og vilt (...) Emma Bones stel showet" NRK

Les mer om forestillingen i Riksteatrets digitale program: www.riksteatret.no/program-stormfulle-hoyder

På turné med Riksteatret til 50 steder våren 2023.

Med Emma Bones, Ravdeep Singh Bajwa, Lars Henrik Aarnes, Mona Huang, Lars August Jørgensen og Ragnhild Tysse.

Av Emily Brontë. Dramatisert av Rebekka Nilsson og Florian Hellwig. Regissør Rebekka Nilsson. Komponist Matthias Sigurdsson. Scenograf og kostymedesigner Katja Ebbel. Lysdesigner Oscar Frostad Udbye. Lyddesigner: Morten Haug Serigstad. Koreograf Ida Wigdel. Dramaturg Florian Hellwig. Produsent Anita Basmo Bjørnstad. Produsert av Riksteatret.

Forestillingslengde: 2 timer 20 minutter (inkludert pause). Merk! Det benyttes scenerøyk og blinkende lys i forestillingen.