Utstilling – Kongruens II

TORSDAG: 16.00 – 20.00
LØRDAG: 11.00 – 16.00
SØNDAG: 13.00 – 17.00

UTSTILLINGENE HAR GRATIS ENTRÉ!

Skoleklasser og andre grupper er hjertelig velkommen. Vi gjør oppmerksom på at omvisning må bestilles spesielt.

Kontakt: Karin Sunderø, mobil 922 54 005
E-post: karin.sundero@sandnes-kulturhus.no

Med ønske om gode kunstopplevelser

Utstilling – Kongruens II

STASJON K ATELIERFELLESSKAP
Diverse teknikker

Kunstnere: Marianne Løvvik, Fie von Krogh, Inger Bruun, Magny Tjelta, David Lamignan Larsen, Liv Eiene, Torill Brosten og Turi G. Oliver

Kunstnerne fra atelierfellesskapet Stasjon K arbeider innen ulike teknikker og uttrykker seg forskjellig. I utvelgelsen av arbeid er det imidlertid lagt vekt på mulige likheter. Både rent konkret og i overført betydning.

Utstillingstittelen «Kongruens» er valgt nettopp på grunn av ideen om mulige paralleller i kunstnerskapene. Ordet kan forklares som «samsvar», at noe er på linje. Altså ikke det at noe er likt, men at det kan finnes fellestrekk.

De åtte kunstnerne er i ulik fase av sine kunstnerskap. Felles er at de er profesjonelle og har deltatt i flere kollektiv- og soloutstillinger. Noen er også representert ved ulike institusjoner og i offentlige samlinger.

Åpningstider:

TORSDAG: 16.00 – 20.00
LØRDAG: 11.00 – 15.00
SØNDAG: 11.00 15.00

KUNSTNERSAMTALER – KONGRUENS II
Torsdag 31. mars kl 19.00 - 20.00, viterer vi til omvisning og kunstnersamtaler mellom Fie von Krogh, David Lamignan Larsen og kurator Karin Sunderø i utstillingen Kongruens II.
Andre av kunstnerne vil også være til stede. Mer informasjon