Avlyst

PRIS: fra 325,- til 375,--
ARRANGØR: Sandnes kunst- og kulturhus

PRAKTISK INFORMASJON KINOKINO

Arrangementet starter presis. Kafeen i 1.etg åpner 1 time før arrangementstart.

Ved arrangement i Sal1 åpner dørene inn til salen 1 time før start. I sal1 er det også bar hvor du kan kjøpe drikke og snacks.

Du viser billetten ved inngang til salen. Om du har mobilbillett bør den lastes ned før inngang for å unngå kødannelse.

Cloroform

Cloroform må dessverre avlyse planlagte konsert på Kinokino pga sykdom, men de håper å kunne komme tilbake til Sandnes så snart som mulig.
Vi beklager dette. Allerede kjøpte billetter blir refundert. Har du kjøpt billetten på nett så blir beløpet automatisk refundert. Hvis du har kjøpt billett over disk ta kontakt med vårt sentralbord 51602010 eller på mail: adm@sandnes-kulturhus.no

Høsten 2021 vil man kunne se omfanget av powertrioen Cloroform sitt storslåtte nye albumprosjekt. 37 korte komposisjoner lekkes direkte ut fra studioet deres på ukentlig basis før det hele samles i en helhetlig utgivelse.

Kaada sier: "Alle sporene vi gir ut vil smelte sammen til et stort stykke, når de alle er ute. Ved å bruke shuffle-modus vil det «OVERTREDELSE» oppleves annerledes hver gang du hører den. Musikken spilles inn slik at alt likevel kommer sammen på en sammenhengende måte. ”

"Disse låtene er neppe det viktigste i verden akkurat nå, men vi tror også at musikk har evnen til å bringe energi, galskap, visdom, sannhet og lys inn i livene våre i disse vanskelige tidene. Vi håper denne musikken kan gi lytteren mening og hjelpe deg med å løse dine indre frustrasjoner,” sier Storesund.

Cloroform har en vid åpen tilnærming til improvisasjon, og trekker et bredt spekter av inspirasjon inn i musikken deres - jazz, punk, elektroakustisk og støy. Gjennom bruk av alternative teknikker og 20 år med samspill, har de eliminert de tradisjonelle rollene til forskjellige akustiske instrumenter, og utforsk de ytre områdene av musikk. Musikk fra rimelighetens grenser. «OVERTREDELSE» er uten tvil deres mest definitive, rene og sanne stykke arbeid.

Cloroform er:
Kaada: Clavinet. Kaada har gitt ut soloalbum på Mike Pattons label, Ipecac. Og har et pågående prosjekt kalt KAADA/PATTON som er et samarbeid mellom de to artistene.

Øyvind Storesund: Bass. Øyvind Storesund er en av Norges mest respekterte frijazz-bassister, og var bassist for Kaizers Orchestra.

Børge Fjordheim: Trommer. Børge Fjordheim spiller for tiden trommer med The End & Wunderkammer. Han ble nylig nominert til verdens femte beste trommeslager av NRK P13s Stjernepose. Han driver et fantastisk studio kalt Elektrölud, der Cloroform har spilt inn dette albumet.

18-ÅRS ALDERSGRENSE

På dette arrangementet er det alkoholservering. Mindreårige tillates i følge med verge. Er du under 18 år finner du vergeskontrakt her. Vergekontrakt og gyldig legitimasjon medtas på konserten.