Greg Niemczuk – Romantikkens høydepunkter

ARRANGØR: Sandnes kunst- og kulturhus

FORHÅNDSKJØP SNACKS OG DRIKKE

Slik virker forhåndskjøp

Du kan nå kjøpe snacks og drikke som settes klart til deg før arrangementet. Hvis det er pause vil det kun være mulig å forhåndskjøpe til pausen.

Klikk her for å forhåndskjøpe

Arrangementet starter presis. Foajé og Kulturhusbaren åpner 1 time før arrangementstart. Du viser billetten ved inngang til salen. Om du har mobilbillett bør den lastes ned før inngang for å unngå kødannelse..

Greg Niemczuk – Romantikkens høydepunkter

Polsk klavervirtuos med ny konsert i Sandnes kulturhus

Den polske mesterpianisten Greg Niemczuk gjestet Sandnes kulturhus i mai 2022 med en stor Chopin-konsert. Konserten ble en stor suksess og publikum nærmest krevde å få ham tilbake til Sandnes. Og nå er han her igjen! Denne gangen er det alle de store romantiske komponistene fra 1800-tallet Greg skal tolke for oss.

Programmet denne gangen består av de mest kjente og de vakreste klaverperlene av Schubert, Schumann, Chopin, Brahms, Mendelssohn, Verdi og vår egen Edvard Grieg.

Greg Niemczuk har de siste 14 årene spilt over 400 konserter i 31 ulike land og han får stadig større fotfeste i Norge. Selv om Greg turnérer og spiller hele verden rundt – spesielt i Kina, Japan og Sør-Amerika - har han fått en helt spesiell tilknytning og kjærlighet til Norge. Hvert år gjennomfører han 2 større turnéer her i landet og spiller over hele Norge. Uoffisielt er han den mest turnerende pianisten her i landet og han kaller Norge for sitt andre fedreland!

Overalt hvor Greg spiller blir han invitert tilbake. Hovedgrunnen er naturligvis at han er en så enestående begavet og dyktig pianist, men også fordi han er en så hyggelig gutt: vennlig, åpen, utadvendt, alltid smilende, begeistret, glad i mennesker, beskjeden og takknemlig for alt – elsket og høyt respektert hvor enn han kommer. En stor personlighet!