Galla-konsert med Silvia Moi – og Sandnes symfoniorkester

ARRANGØR: Sandnes symfoniorkester

FORHÅNDSKJØP SNACKS OG DRIKKE

Slik virker forhåndskjøp

Du kan nå kjøpe snacks og drikke som settes klart til deg før arrangementet. Hvis det er pause vil det kun være mulig å forhåndskjøpe til pausen.

Klikk her for å forhåndskjøpe

Arrangementet starter presis. Foajé og Kulturhusbaren åpner 1 time før arrangementstart. Du viser billetten ved inngang til salen. Om du har mobilbillett bør den lastes ned før inngang for å unngå kødannelse..

Galla-konsert med Silvia Moi – og Sandnes symfoniorkester

Lørdag 29. oktober blir det feststemning når Sandnes symfoniorkester byr på gallakonsert i Sandnes kulturhus! På programmet står kjente og vakre musikkperler fra den klassiske verdenen.

Med oss har vi dirigent Harald Eikaas, konferansier Anders Moberg og den anerkjente operasolisten Silvia Moi.

Sandnes symfoniorkester
Sandnes Symfoniorkester er en av byens eldste musikkinstitusjoner, stiftet i 1895. Orkesteret har i dag ca. 60 medlemmer sammensatt av profesjonelle musikere, musikkarbeidere og amatører. Symfoniorkesteret har et høyt aktivitetsnivå med 10-15 konserter/forestillinger i sesongen. Disse spenner fra tradisjonelle symfonikonserter, opera, ballett og populærkonserter til barne- og skolekonserter. Orkesteret har ingen fast dirigent, og henter dermed inn både dirigenter og solister av høyt nivå til de ulike prosjektene. Av disse kan nevnes; Kjell Seim, Jan Bjøranger, Odd Sveinung Johnsen, Dag Nilssen, Per Kristian Skalstad, Trond Husebø, Bastien Ricquebourg og Morten S. Wensberg. Av solister har vi hatt gleden av å samarbeide med Arve Tellefsen, Leif Ove Andsnes, Eir Inderhaug, Erling R. Eriksen, Ingerine Dahl, Kjersti Dahle, Lill Lindfors, Halvdan Sivertsen m.fl.

Silvia Moi - Solist
Silvia Moi er en norsk sanger som har opptrådt på en rekke europeiske operascener siden 2005. Moi er utdannet ved Norges Musikkhøgskole, Operahögskolan i Stockholm og Royal College of Music i London. Allerede under sine studier debuterte hun på den store operascenen i Stockholm. Hun har siden gjort seg særlig bemerket i en rekke Mozart-roller, som Susanna i Figaros bryllup, Nanetta i La finta semplice ved Festspillene i Salzburg og Servilia i Titus ved Den Norske Opera & Ballett. Mellom operaroller er Moi også aktiv som solist og har opptrådt med alle de store norske orkestrene, spilt rollen som Solveig på Peer Gynt festivalen i Gålå og Papagena i Kenneth Branagh's filmproduksjon av Mozarts tryllefløyten. Av TV-opptredener bør Nobelbanketten i Stockholm i 2004 og åpningsgallaen i Operaen i Bjærvika i 2008 nevnes.

Les mer om solisten her: https://www.silvia.no/biography

Harald Eikaas - dirigent
Harald Eikaas er født i Bergen og utdannet som dirigent ved Det kgl. Danske Musikkonservatorium i København og med videregående studier i Berlin. I perioden 1994-1998 var han prosjektansatt dirigent ved Malmö symfoniorkester i Sverige. Han har siden dirigert en rekke norske profesjonelle orkestre og korps, blant annet Trondheim symfoniorkester, KORK, Bergen filharmoniske orkester, BIT 20-ensemble, Sjøforsvarets musikkorps med flere. Som pedagog har Eikaas undervist ved flere høgskoler, blant annet ensembleledelse ved Griegakademiet i Bergen. Fra 2003-2007 og 2015-2018 var Eikaas musikksjef i NMF og han har i tillegg arbeidet som leder ved Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon ved Høgskolen i Bergen. I dag arbeider han som avdelingsleder for Fakultet for utøvende kunstfag, avdeling for klassisk musikk, ved Universitet i Stavanger.

Anders Moberg – konferansier
Anders Moberg er en cellist, formidler, lærer, dirigent og musikalsk ildsjelen. Han studerte cello ved Musikhögskolan i Göteborg hos Guido Vecchi og 2 år i London med den legendariske cellisten og pedagogen, William Pleeth. I 1989 kom Anders til Stavanger som nestgruppeleder på cello i Stavanger symfoniorkester, der har han også har vært konsertkonferansier for orkestret i mer enn 30 år! I 2021 rundet han sin 300-konsert som konferansier. I 2017 ble han tildelt Stavanger kommunes kulturpris for sitt engasjement for kulturlivet.