Knøttekino – Ballerina

VARIGHET: 1 t og 29 min, aldersgrense 6 år
ARRANGØR: Sandnes kunst- og kulturhus

PRAKTISK INFORMASJON KINOKINO

Arrangementet starter presis. Kafeen i 1.etg åpner 1 time før arrangementstart.

Ved arrangement i Sal1 åpner dørene inn til salen 1 time før start. I sal1 er det også bar hvor du kan kjøpe drikke og snacks.

Du viser billetten ved inngang til salen. Om du har mobilbillett bør den lastes ned før inngang for å unngå kødannelse.

Knøttekino – Ballerina

Følg drømmene dine og gi aldri opp!

Felicia er en ung foreldreløs jente fra et lite sted i Frankrike med en stor lidenskap: dans! Alt hun drømmer om er å bli danser. Sammen med hennes bestevenn, Victor, som drømmer om å bli en verdensberømt oppfinner, rømmer Felicia fra barnehjemmet og reiser til Paris. Hun vil gjøre alt som må til for å nå drømmen sin, og stjeler identiteten til hennes største rival for å komme inn på ballettskole. Her finner hun raskt ut at det er mer enn talent som skal til, og hun må kjempe som aldri før for å nå drømmen sin: å bli prima ballerina på operaen i Paris.

Norgespremiere 21.07.2017

Originaltittel Ballerina
Sjanger Animasjon Barnefilm
Skuespillere Elle Fanning, Dane DeHaan, Maddie Ziegler, Carly Rae, JepsenTerrence Scammell, Julie Khaner, Kate McKinnon, Nat Wolff
Norske stemmer Heidi Ruud Ellingsen, Anders Bye, Lise Karlsnes, Anders Hatlo, Tiril Heide-Steen, Anette Hoff, Øyvins Lyse, Jakob Oftebro, Scott Maurstad, Silje Hagrim Dahl, Duc Mai-The, Sofie Bjerketvedt, Pål Cristian Eggen, Ida Lind, Agnes Fasting, Benedikte Kruse,

Regi Eric Summer, ,Éric Warin
Manus Carol Noble, Eric Summer, Laurent Zeitoun
Produsent Andre Rouleau, Valérie d'Auteuil, Nicolas Duval-Adassovsky, Yann Zenou, Laurent Zeitoun
Foto Jericca Cleland
Musikk Klaus Badelt
Nasjonalitet Canada Frankrike
Originalspråk Norsk
Lengde 1 t. 29 min.

Produksjonsår 2016
Produksjonsselskap Quad Productions Caramel Film Main Journey
Distribusjon Selmer Media

Aldersgrense 6 år, Begrunnelse Enkelte kortvarige scener med noe truende karakterer gjør at filmen får 6-årsgrense.