Avlyst

ARRANGØR: Sandnes kunst- og kulturhus

FORHÅNDSKJØP SNACKS OG DRIKKE

Slik virker forhåndskjøp

Du kan nå kjøpe snacks og drikke som settes klart til deg før arrangementet. Hvis det er pause vil det kun være mulig å forhåndskjøpe til pausen.

Klikk her for å forhåndskjøpe

Arrangementet starter presis. Foajé og Kulturhusbaren åpner 1 time før arrangementstart. Du viser billetten ved inngang til salen. Om du har mobilbillett bør den lastes ned før inngang for å unngå kødannelse..

Arly Karlsen Band – The Sound of Cash

Utviklet i samarbeid med Johnny Cash ´s tidligere bassist Dave Roe (US)

I dette showet blir det gjenhør med i hovedsak Cash ´s tidligste utgivelser og noen av Arly Karlsen ´s selvkomponerte sjangertroe låter, også på Norsk dialekt. Det blir en fordypning i denne minimalistiske men uttrykksfulle musikkformen som ble utviklet som en historisk og nyskapende gren av Rockabilly musikken, og som startet med Johnny Cash & The Tennessee Two.

Publikum vil få litt innblikk i hvordan og hvorfor denne musikken oppsto, sammen med noen små historier. Blant annet fra Arly ´s møter og opptredener sammen med søsknene til Johnny Cash, Tommy og Joanne Cash og Dave Roe.

Vi vil ta for oss magien i Cash ´s musikk, både måten å bruke stemmen, spille denne musikksjangeren på og ikke minst den spesielle grooven som går under benevnelsen Boom Chicka Boom.

Dave Roe fra Nashville, som spilte med Johnny Cash fra 1992 til Cash gikk bort, er musikalsk rådgiver og medprodusent.

Dave Roe spiller også bass på den rykende ferske singlen "Boom Chicka Boom (The Sound of Johnny Cash)”. Ellers er det musikerne som er med i showet som spiller øvrige instrumenter på denne innspillingen. Skrevet og sunget av Arly Karlsen, både melodi og tekst på Norsk dialekt. Utgitt som singel gjennom plateselskapet Slager 3. september 2021. Dette blir også åpnings låten og kjenningsmelodien til showet med samme navn.

Produsent: Arly Karlsen
Medprodusent og musikalsk rådgiver: Dave Roe (US)
El-gitar, akustisk gitar og musikalsk leder: Hawk Christensen
Sang og akustisk gitar: Arly Karlsen